Tuesday, April 12, 2011

HARI PERTAMA

Hari nie 12 april 2011 ialah hari pertama aku kembali keje kat campany baru selepas aku resign di Shangrila KL bulan lepas. company aku sekarang ialah Oldtown white coffee di plaza shah alam. jawatan aku di sana adalah sebagai supervisor outlet. terdapat 15 orang yang melaporkan diri sebagai pekerja baru. semua 15 orang yang datang dari outlet yang berbeza. dapat jumpa kawan2 baru.
aku akan menjalani trainning selama sebulan kat akademi yang terletak di USJ 21. selama sebulan nie pelbagai program telah dijadualkan unutk kami. praktikal di outlet adalah salah satu yang wajib kami buat. sesi trainning hari nie bermula jam 9.30. trainer yang menjalankan tugas cukup hebat. nama beliau mister Cheong.
makan tengahari jam 12.30. setiap orang dapat makanan free. kami boleh pilih apa jua menu yang kami nak makan. itulah kelebihan kalau keje di f&b outlet. boleh jimat duit cam nie. aku makan nasi ayam kari dan white milk tea. memang sedap.
aku pilih company atas beberapa sebab. gaji yang lebih tinggi siket, bentuk keje dan jawatan yang ditawarkan. paling penting aku tekad keje kat sini sebab aku nak latih diri untuk mengurus sebuah restoren. amek pengalaman siket2 dan jika dah tiba masanya aku nak buka outlet sendiri 1 hari nanti. insyaallah. itulah impian aku dari dulu. semoga keja aku yang baru ni dapat memberi kepuasan dan kebahagian untuk aku..

6 comments:

  1. daniel, nice to know u..
    tq ur wish..
    keep in touch.

    ReplyDelete
  2. gud luck shid...
    do ur best to get a new experience.....

    ReplyDelete
  3. wan....miss u very much..
    aku jaga outlet shah alam..
    senang2 nti kita jumpa ok..

    ReplyDelete
  4. shah Alam...?x jauh ke shid....?
    aku skrg dah nak final exam....
    so, busy ckit....abih exam snang2 t kite jmpe n blh borak2.....

    ReplyDelete
  5. alah biba tegal biasa..
    x kesah lah wan..
    ok senang2 aku jmp ko nti k..

    ReplyDelete