Friday, February 18, 2011

syif petang yang cukup memenatkan

dah 5 hari aku keje syif petang. masuk jam 7pm sehinggalah jam 3am. tapi dah beberape hari nie aku tak dapat balik jam 3am tapi terpaksa overtime sehingga jam 5am dan 6am..cukup meletihkan...apa boleh buat dah namanya aku cari rezeki terpaksalah aku ikut arahan department..hotel sekarang memang sibuk..memandangkan aku bekerja sebagai room service waiter yang menghantar makanan ke bilik dan akan berdepan dengan 1001 macam perangai guest dan kehendak mereka..
Shangrila ada 662 buah bilik yang mempunyai 28 tingkat..department aku dan kitchen di floor Lobby..bayangkan jika aku terpaksa menghantar makanan ke bilik2 yang ada mengOrder..semestinya terkejar2 tambahan lagi jika service lift pun sibuk pada waktu yang sama..lagi dahsyat kalau staff x cukup..parah jadinya..
keje kt hotel dah lali dengan kehendak guest yang pelbagai...jam 3, 4 pagi masih belum tido malah masih lagi berminat untuk mengorder makan..
apa2 pun demi keje terpaksalah lalukan juga walau penat macam mana pun..

No comments:

Post a Comment