Saturday, July 2, 2011

INTERVIEW MALAYSIA AIRLINES CABIN CREW

aku tak ada buat apa hari nie. duk rumah je melayan perangai sahabat2 rumah yang macam2 kerenah. cuma pagi tadi je temankan sorang kawan pergi interview untuk cari job partime di kota damansara. kerja oh kerja. sekarang semua orang yang belum kerja nak cari kerja. kerja di malaysia memang berlambak. cuma nak tak nak je bergantung kepada individu itu sendiri.

kalau duduk rumah aku online je lah kejenyer. buka website itu, buka ini, chat itu, chat ini. entah macam mana tadi aku terdekit nak buka website MAS. saje nak tengok keputusan interview yang sahabat aku pergi mohon jawatan bebarapa minggu lepas. tapi yang aku nampak ialah jawatan kosong untuk pramugari dan pramugara. nahh apa lagi, semangat berkobar2 untuk kembali mencuba nasib di malaysia airlines sebagai seorang cabin crew. ini merupakan profesion idaman aku.


cabin crew akan dapat sijil konvo selepas tamat latihan selama 3 bulan..


hari interview bagi pramugari dan pramugara adalah berbeza tarikhnya. bagi pramugara pada 23 julai 2011 hari sabtu. dan bagi pramugari pula pada 30 julai 2011 juga hari sabtu bertempat di MAS Akademi Kelana Jaya. memandangkan kerjaya cabin crew merupakan profesion yang cukup menarik. jadi sudah semestinya ramai calon yang akan datang untuk mohon berkhidmat di MAS. insyaallah mungkin juga aku akan kembali juga ke sana mencuba nasib..amin

3 comments:

  1. try la who knows ada rezeki :) lg pun xsusah mana nk jd cabin crew ni. english hebat personality bagus mmg trus leh dpt :)

    ReplyDelete