Monday, July 18, 2011

PELIK BIN HAIRAN BIN ANEH BIN MUSYKIL

Baca je title entri kali ni mesti semua orang pun sama2 jadi pelik. yang aku maksudkan ialah handphone aku yang hilang hari rabu lalu. aku jadi pelik dan tertanya2 kenapa handphone aku masih lagi boleh dengar ringing bila aku atau siapa2 buat panggilan. hari ni dah masuk hari ke 6 handphone tu lesap.tercicir kat tepi jalan ke atau tengah jalan pun aku tak pasti. 

kalau benar hp tu dah dijumpai oleh sesiapa aku yakin mesti orang tu akan off kan hp aku. sekalipun dia tak matikan hp tapi kenapa dia tak nak jawab setiap panggilan masuk. tapi kalau belum ada orang jumpa hp tu takkan lah bateri boleh bertahan sehingga hari ni. dah 6 hari dah tak bercas. hebat.

aku dah call maxis centre untuk block no aku. orang maxis tu pun mintak lah macam2 pasal butir2 diri aku. aku dah bagi siap alamat rumah waktu daftar no tu. dia bagitahu time tu juga kata no aku dah di block automatik. tapi malam ni aku try budak rumah call no aku saje2 tapi masih lagi boleh dengar ringing. tu yang pelik tu. esok aku nak call maxis centre balik nak confirm kan pasal hal ni. aku tak nak ada orang yang mempergunakan no aku untuk kepentingan diorang.

6 comments:

  1. ayOkkkk...no berhantu kOt..hahaha..
    sOri la sbOk2 kt sni.
    1st time kOt dRop kOmen herE..

    ReplyDelete
  2. hahaha..no hp berpuaka agaknya
    anyway tq sbb singgah blok sy..

    ReplyDelete
  3. aku ade juga try call shid pagi slase tdi....
    pas tu ade org jawab tpi dia x bcakap...
    aku punya nfon sbelum ni hilang sma mcm kes ko juga..tpi org tu gna nfon aku n no aku....aku trus g maxis centre untuk memblok no tu n aku mnta simkad bru tuk renew no tu...skrg aku blh gna no aku mcm biase....HUHU

    ReplyDelete
  4. so, rashidshahar ni kne mintakla simkad bru tu kt cntre kalo memg dy nk use lgi no tu..
    lgipn bhye kot no di biarkan org luar gne

    ReplyDelete
  5. tu lah kan. nk kene double check kat mxs centre.

    ReplyDelete