Thursday, July 14, 2011

KEHIDUPAN AKU HARI NIE

Aku bangun tido tengok kat luar hujan lebat bukan main. siang budak2 pergi kuliah. aku duduk rumah kemas apa yang patut. buka laptop. baca dan buat research siket. bila perut lilit dah berbunyi lagu keroncong, aku buka peti ais. ada mee hoon dan bayam. tak lupa bubuh tomato juga. akhirnya terjadilah mee hoon goreng ala singapore. 


sebut pasal makan memang aku no 1. tak kira lah makan ape pun yang penting halal pasti aku sebat. tapi kalau bab2 masak ni aku tak berapa hebat sangat. masak untuk anak tekak sendiri boleh lah. kalau di rumah aizuddin akan jadi chef terulung masak untuk seisi rumah. memandangkan sekarang dia dah start training kat melaka jadi tugas rutin jatuh ke tangan aku , ojeb dan yung. masak apa yang ada. nasib baik semua jenis tak memilih makan.


ojeb dan yung tak tahu balik jam berapa. aizuddin dan haddie senyap beberapa hari ni. masing2 dah ada tugasan masing2 sekarang. aku pula ada temujanji dengan surayah dan jaei petang tadi. jaei datang nak bagi  aku barang yang dia belikan dari sarawak minggu lalu. surayah pulak nak belanja kami makan di kota damansara. kami pergi kedai makan thailand kat sana. terima kasih jaei dan surayah. sahabat sama2 sekolah di johor dulu. 


balik rumah tadi tengok yung macam biasa dia main game dalam bilik. si ojeb terlentang tengah tido. baru balik agaknya. saat aku taip entri ni aku baru lepas mandi. buka tv tapi cerita entah apa2. tak boleh layan langsung. aku juga tengah risau kalau2 ada orang yang ada call aku sekarang mengenai hal2 penting. tak ada handphone memang susah. hp tu dah umpama nyawa. nampak gayanya kene beli yang baru. masuk duit keluar duit. adat kehidupan. esok masih tak tahu perjalanan kehidupan aku. malam ni sambung buat research. research pasal apa? tunggu entri aku akan datang...

No comments:

Post a Comment