Wednesday, July 13, 2011

REZEKI DARIPADA ALLAH

aku dah janji nak hadiahkan sesuatu yang paling berharga sempena hari lahir ke 25 tahun bulan julai nie. ia mengenai kerjaya. semoga segala usaha yang telah aku lakukan akan membuahkan hasil yang cukup berbaloi2. tapi jika impian itu masih belum tercapai maksudnya aku belum ada rezeki lagi. barangkali rezeki hadir di hari2 yang mendatang. insyaallah.


dalam dua hari ni dah 2 syarikat call aku tawarkan kerja di tempat mereka. satu di kenny rogers sebagai trainee restaurant manager dan satu lagi ialah kebab city jawatan sebagai outlet manager. aku bersyukur kerana masih lagi ada peluang yang baik untuk aku terus berkhidmat disamping dapat menambah pengalaman hidup. rezeki daripada Allah. rezeki juga ada dimana2. aku juga gembira dengan kerja sekarang. aku say sorry sangat2 kat 2 syarikat tersebut. sebab aku tak dapat join mereka. 


aku juga masih menunggu keputusan temuduga kerajaan yang akan keluar pada 25 julai. semoga rezeki aku ada di sana. buat masa sekarang memang aku tak dapat menaruh harapan yang terlalu tinggi untuk berkhidmat disektor kerajaan. bayangkan saja untuk jawatan PPT yang lalu seramai 4000 calon hadir semata untuk menempatkan diri yang hanya mempunyai 100 kekosongan. aku meletakkan situasi 50-50. semuanya aku berserah kepada tuhan yang maha esa. 

No comments:

Post a Comment