Friday, March 18, 2011

INSAN TERSAYANG

kalau nak berkongsi cerita pasal insan tersayang dalam dunia nie memang tak kan habis 1 hari. berjelar2 mengalahkan kain rentang. dalam hidup semua orang mesti ada orang yang tersayang yang mereka dampingi. termasuk juga lah dalam hidup  aku. ramai dan sememangnya ramai. kalau tak ada oarang tersayang tu namanya dia kurang bernasib baik dalam hidup. ape2 pun kehidupan orang memang berbeza2.
aku dikategori dalam kelompok manusia yang cukup bernasib baik. mempunyai ramai orang yang aku sayang ketika ini. ramai juga yang menyayangi aku. dalam ramai2 daripada mereka , keluarga lah golongan yang aku letakan kedudukan paling atas iaitu insan yang paling aku sayang. mak dan abah cukup memahami anak2 mereka. tatkala jika anak2 ada masalah merekalah yang banyak membantu tak kira dorongan moral mahupun pemberian kebendaan. bukan mak dan abah hendak manjakan anak2 tapi itu namanya satu ikatan keluarga semangnya perasaan kasih sayang akan kekal dalam jiwa. tambah2 lagi mak dan abah percaya akan pilihan anak2 mereka. asalkan itu yang terbaik untuk diri anak2 dan tidak pilih jalan yang salah. itu lah yang mereka sering pesan. adik beradik cukup hebat. ani, mamat dan aidil, abang rindu untuk duduk borak sama2 dengan korang. nenek yang ada dirumah aku x lupakan. juga nenek abak yang terbaring diatas tilam disebabkan keuzuran .
sahabat2 juga banyak membantu jika aku ada masalah. setiap kenangan suka duka aku x pernah akan lupakan dari ingatan. mereka lah tempat aku bergembira bersama malah tempat aku luahkan isi hati jika ada satu2 perkara. terima kasih bagi yang benar2 dapat bersama dengan aku. semoga sahabat2 akan berjaya dalam kehidupan masing2.
kekasih? aku x punya kekasih saat ini. malu pula jadinya aku nak bercerita pasal kekasih nie. hehehe. bukan untuk x mencari tapi aku rasa buat masa sekarang x kesah lagi. x ada pun ok juga. cukup dengan ada ahli keluarga dan sahabat yang aku sayang sudah memadai buat masa sekarang. kali terakhir aku mencintai seorang insan  bernama kekasih apabila berada dalam zaman di  universiti. bersyukur dapat bertemu dengan dia. semua atas ketentuan tuhan. tapi sekarang kami hanya berkawan biasa2. masih lagi saling menghubungi walaupun terlalu jarang meklumlah masing2 sudah ada tujuan hidup masing2. ' jangan terus diam, jangan jadi sombong' itu pesan dia pada aku kami terus berhubung sebelum kami last jumpa desember tahun lepas. tapi dah x pernah berjumpa lagi sejak tu. semoga dia akan berjaya dalam kerjaya dia. 
aku bersyukur sangat2 kerana masih punya insan tersayang dalam hidup. alhamdulillah syukur pada ALLAH..

1 comment:

  1. hhmmmm....
    mcm kamu, cantik....
    mmg layak ada kekasih....

    ReplyDelete